Washington Post - OFFICIAL Chinese propaganda?

Publius pro tem

Senior Member
Joined
Sep 30, 2007
Messages
12,488
Reaction score
14,995
Wow - bring down an American President and then go all PollyAnna on the Chinese?

Sure - why not....? :hmm:


Beijing on the Potomac

Paper that broke Watergate partners with Chinese Communist Party

BY: Adam Kredo - March 15, 2012

An advertising partnership between the Washington Post and a Chinese
government propaganda outlet is raising questions about the propriety—and legality—
of an American news outlet publishing foreign propaganda under its masthead.

At issue is the Post’s China Watch publication, a print and online advertising
supplement that purports to deliver the news about China. The site hosts
numerous articles and feature pieces that portray the Chinese government—
particularly its human rights record—in a glowing light.

Some journalism experts and China observers say the partnership crosses
ethical boundaries and misleads unassuming readers about the Chinese
government’s lackluster record on a host of important issues.

The China Watch website, which features the Washington Post’s official
masthead, looks like many other online news sites, containing videos,
articles, and slideshows. However, a small block of text in the website’s right-
hand corner offers a disclaimer: “A Paid Supplement to The Washington Post.”

Journalism experts believe that the Post should explain to readers the precise
nature of its relationship with China.

“They need to address the proverbial elephant in the living room—why are
you carrying a Communist government-sponsored publication?” asked Lois
Boynton, a journalism professor at the University of North Carolina’s School of
Journalism and Mass Communication.

“It raises some ethical issues for the Post,” said Boynton, who criticized
China Watch for intentionally obfuscating its origins.

“There are issues of transparency associated with who publishes China
Watch,” she said. “The ‘about’ blurb doesn’t provide that detail. Although
many people may know that China mainstream media is government-
controlled, it may not be clear for all readers.”

“Readers go right through this section as if they’re moving through the hard
news to the more in depth reporting, never realizing that they’re being
inundated with Chinese government propaganda,” said Stephen Yates, a
former national security adviser to Vice President Dick Cheney. “It doesn’t hit
a person that they’ve arrived at an ad supplement filled with things that have
passed Chinese Communist Party filters.”

China Watch’s content is chiefly produced by China Daily, an English-
language newspaper that takes an uncritical look at the People’s Republic of
China and toes the Communist party line on a range of issues, including the
economy and politics.

Many of the links on China Watch carry the reader directly to China Daily’s
website. That site operates under a China-based domain name, meaning that
its content is heavily regulated by Communist Party censors.

Fred Hiatt, the Post’s editorial page editor, said that he has no problem with
the business relationship—so long as the content is clearly denoted as advertising.

“I don’t object to the Post selling advertising space to those who have
different viewpoints than I do, as long as—as is the case here—the material
is clearly labeled,” Hiatt told the Free Beacon. “Anyone reading our editorials
on China, human rights, the importance of democratic development in China
both for Chinese people and for the world, will know that our point of view is
quite different in many cases from that of the Chinese Foreign Ministry.”

Hiatt further noted that “no one on the business side of the Post has ever
expressed any opinion to me about our editorial line, or tried to influence it in
any way, and I similarly have no objection to their selling advertising.”

However, the paper’s ombudsman recently took the newsroom to task after it
published a heavily doctored transcript of an interview with Chinese Vice
President Xi Jinping in which, according to the Post, the Chinese
government “provided questions and answers of its own.”

The interview and subsequent correction led Ombudsman Patrick Pexton to
refer to the article as “more press release or propaganda than news.”

Pexton, who pointed to the Post’s financial relationship with the Chinese,
criticized the paper for permitting the Communist government to dictate and
alter its questions to Jinping.

“So, The Post submits written questions—already a far cry from a live face-
to-face unscripted interview with journalists—and the Chinese say, thanks,
but we don’t like your questions, so we’ll provide our own questions and
answers. Take it or leave it,” he wrote. “The Post took it. I think it should
have left it.”

A representative in the Post’s online advertising department hung up on a
Washington Free Beacon reporter who called to inquire about rates for a
Post-branded site.

The Post’s communications director, Kris Coratti, defended the newspaper’s
advertising policy: “The section is clearly labeled as advertising so that our
readers know it is not Washington Post news content. As for what’s in the
ads, we have always given advertisers wide latitude to have their say,
whether the advertiser is a business, person, or a group. We have accepted
the China Daily ads for many, many years under these standards.”

China Watch’s content also raises questions about whether the partnership
potentially runs afoul of the Foreign Agents Registration Act (FARA), which
stipulates general guidelines about filing and labeling political propaganda.

“As a legal matter one gets into murky waters fairly quickly,” said Bill Reinsch,
a member of the U.S.-China Economic and Security Review
Commission. “FARA was intended to address propaganda and lobbying, and,
as always, there is a continuum of that kind of behavior, and drawing lines is
difficult. Pieces that are overtly pushing a foreign government’s line fall at
one end of the spectrum, but what about material that could best be
construed as ‘information’?”

Reinsch said that the Post’s deal with the Chinese wades into uncharted legal terrain.

“It’s an interesting question and one that is rarely asked, I suspect because
the media is not all that excited about investigating itself,” he said.

It’s an issue that the USCC could find itself debating in the years to come, Reinsch said.

China’s critics on Capitol Hill said China Watch illustrates a much larger problem.

“The Chinese have used our own free market and profit system, and twisted
that to support the Communist Party in China,” an aide to Rep. Dana
Rohrabacher (R., Calif.), an outspoken critic of China, told the Free Beacon.

The advertising deal is just one cog in China’s PR machine, added Yates.

“There is a very well established pattern where Chinese entities exercise
influence over American thought leaders,” said Yates, president of DC
International Advisory, a political consulting group. “And they’re publishing in
what used to be seen as the paper of record in the nation’s capital.”

Post reporters “should be concerned because what it does is equate what
they’re doing with the propaganda product,” added Kelley Currie, a senior
fellow at the Project 2049 Institute, a think-tank focused on Asia.

Others raised questions about what exactly the Chinese government is
receiving for its money.

“What do they get? Traffic information? Identity information?” wondered
Yates. “All kinds of things will leave a trace that you are reading something,
sharing articles, leaving comments. Who gets that information?”



Beijing on the Potomac | Washington Free Beacon
 

MineGoesTo11

Senior Member
Joined
Mar 26, 2010
Messages
14,384
Reaction score
19,312
So let me get this straight..

An entity, presumably a PR firm, is paying money to the advertising dept. of a major newspaper, to publish favorable pieces about their client? Paying them to publish it! A private corporation, accepting money, in America, to publish, advertising content!

DI - A - BOL - I - CAL!

What's next? Private organizations and corporations pouring millions into placing ads in the media during the next election cycle?!

Imagine the horro... oh wait. :hmm:
 

Caleb

Platinum Supporting Member
V.I.P. Member
Joined
Jan 7, 2010
Messages
11,762
Reaction score
25,869
The Post has been a rag for years.
 

bertzie

Senior Member
Joined
Sep 3, 2010
Messages
19,423
Reaction score
24,557
What's the problem? So the Chinese government wants to buy advertisement. That's not illegal. And if a periodical wants to run advertisement in order to support their dying medium, it is within their first amendment rights to do so.
 

LPSGME

Senior Member
Joined
Oct 1, 2008
Messages
3,962
Reaction score
3,251
Geeze! ...and to think I just did the same thing FOR FREE last week, saying that in China:
- you can walk into a pharmacy and buy (without a doctor's script) any medication you need, for real cheap, in a sealed package;
- no government will repeatedly charge you, to live in your own home, under threat of it's confiscation;
- the police actually help you if you need help;

However, they do have really dismal (unable to handle video) internet speeds - which is probably why they restrict things like Youtube... not because they are interested in censoring but because they don't want to admit to their people that something is better somewhere else.
 

Thumpalumpacus

Senior Member
Joined
Nov 28, 2010
Messages
76,200
Reaction score
187,689
Geeze! ...and to think I just did the same thing FOR FREE last week, saying that in China:
- you can walk into a pharmacy and buy (without a doctor's script) any medication you need, for real cheap, in a sealed package;
- no government will repeatedly charge you, to live in your own home, under threat of it's confiscation;
- the police actually help you if you need help;

However, they do have really dismal internet speeds - which is probably why they restrict things like Youtube... not because they are censoring but because they don't want to admit to their people that something is better somewhere else.

I'm sure the Chinese government appreciates your efforts.
 

LPSGME

Senior Member
Joined
Oct 1, 2008
Messages
3,962
Reaction score
3,251
I'm sure the Chinese government appreciates your efforts.

If they do, I'm sure they won't give anything like the rewards given here.
[ame=http://www.youtube.com/watch?v=iisMlRGigIE]The Bank Dick - Hearty Hand Clasp[/ame]
 

LPSGME

Senior Member
Joined
Oct 1, 2008
Messages
3,962
Reaction score
3,251
Have you asked them? They might just oblige you.

Why would they want someone like me who tells the truth - the good and the bad - when they can get the professionals that our politicians use.

But thanks for the advice and allow me to personally give you a hearty hand clasp.

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=iisMlRGigIE]A Hearty Hand Clasp - The Bank Dick[/ame]
 

Latest Threads



Top